Володимир Шалімов про службове житло для працівників «Агробудмеханізації», «Сільпо» у PARK TOWN та власне «велике будівництво»

«Та тут краще, ніж у нас», – сказав заступник голови наглядової ради BMW, приїхавши на завод у Бродах, який побудувало ПрАТ «Агробудмеханізація».

Компанія має чималий досвід роботи з європейцями і кожним своїм об’єктом переконує: бориспільці будують краще. І будують, до слова, по всій Україні.

Зараз «Агробудмеханізація» працює з низкою іноземних компаній, працює з українськими інвесторами і будує службове житло для своїх працівників.

«Скільки у Борисполі вже говорять про соціальне житло? Роками. Тож ми вирішили піти на цей крок. Майстри, виконроби, енергетики, коли приїздять на роботу, то одразу запитують: «Де я житиму?» Тож потрібно або знімати йому квартиру, або будувати своє. Ми будуємо», –  наголошує голова правління Володимир Шалімов.

Напередодні Дня будівельника розмовляємо з Володимиром Іллічем про принципи роботи компанії, роботу з інвесторами, появу «Сільпо» у PARK TOWN, а також потужну соціальну ініціативу – службове житло для співробітників.

IMG_7095– Володимире Іллічу, ПрАТ «Агробудмеханізація» на ринку вже понад 20 років. Назвіть 5 фактів, які характеризують компанію.

– Найкраще про будівельну компанію розкажуть її об’єкти. Їх було чимало, тому назву ті, які запам’яталися найбільше.

Перший – підготовка аеродрому «Чайка» до візиту Папи Римського Іоана Павла ІІ. Ми тоді відповідали за будівельні роботи: готували спеціальний подіум та сам об’єкт до двох мес, на які прийшло 80 тисяч людей.

На той час, це вже не таємниця, Папа Римський був хворий і не міг підніматися сходами. Тож обладнали спеціальний підйомник. На виконання завдання у нас був місяць і п’ять днів без сну перед здаванням. Потім канцелярія Ватикану чотири рази надсилала нам запрошення на візит, але ми так і не зібралися.

Другий – будівництво другого енергоблоку Хмельницької АЕС. Працювали з низкою великих компаній, виконували загальнобудівельні роботи. І що цікаво – Європа не вірила, що нам удасться. Безпеку будівництва блоку контролювали міжнародні наглядачі й контролери. Було непросто – йшли з об’єкта близько першої ночі, а починали о сьомій ранку. Водночас працювали на підйомі, адже працювали для нашої країни. Мали показати всьому світові, що можемо будувати такі об’єкти.

Третій – Академічний ліцей у Борисполі. Будували його з покійним мером Анатолієм Федорчуком на одному диханні. Ще б пак, це перша школа за часів незалежності! Дуже ретельно підбирали всі матеріали – від лінолеуму до плитки. Минуло більше двох років, а погляньте, школа красива, мов квітка, жодна плитка ніде не відстала.

Четвертий –  завод у Бродах, де виробляють бортові електричні мережі. Об’єкт вийшов компактним і доволі гарним. На відкриття приїхав заступник голови наглядової ради BMW, подивився і сказав: «Це краще, ніж у нас».

П’ятий – завод KOSTAL біля Борисполя. Цей об’єкт вже також зданий, там працюють люди.

«Агробудмеханізація» вже досягла свого піку розвитку, чи ще є куди рости?

– Будівельна галузь дуже динамічна. Найвищу будівлю у світі ще не побудовано і найбільшу теж. А значить – і підприємство не може зупинятися у своєму розвитку. Один із напрямів, якому приділяємо досить багато уваги, – соціальна відповідальність. Зараз взялись і за будівництво службового житла для наших працівників на «Леваді». Це буде 20 квартир площею 35 кв. м. Заселятимемо туди сім’ї молодих спеціалістів, яких запросили на роботу.

Сьогодні з кадрами дуже складно – люди виїздять до Польщі, Німеччини і далі – на Скандинавію…  Скільки у Борисполі говорять про соціальне житло? Роками. Тож ми вирішили піти на цей крок. Майстри, виконроби, енергетики, коли приїздять на роботу, то одразу запитують: «Де я житиму?» Тож потрібно або знімати йому квартиру, або будувати своє. Ми будуємо.

І це ще не все. Люди, які пропрацювали 10 років і є затребуваними спеціалістами, претендують на житло в одному з наших будинків.

Скільки ваших працівників отримали житло?

– Більше 20-25. У кожному нашому будинку живе два-три наші працівники.

– Уточніть ще один момент щодо службового житла: плануєте продовжити будівництво чи поки обмежитесь цими 20-ма квартирами?

– Життя покаже.

У вас вистачає досвіду роботи з іноземними інвесторами. Чи використовуєте щось із європейського досвіду в підходах до роботи в «Агробудмеханізації»?

– Їх декілька. Перший – успіх компанії, її результати залежать від кожного: прибиральниці, муляра, маляра, виконроба і голови правління. Кожен на своєму місці повинен максимально віддаватись. Будь-яка неякісна робота рано чи пізно дасть про себе знати. Добре, якщо це буде просто «робота над помилками», а не катастрофа. Будівництво помилок не вибачає і люди мають це розуміти й ставитись максимально відповідально.

Другий – якщо ми цілий день просиділи без діла, то, відповідно, нічого не отримаємо. Раніше – простій, то простій, а зараз робітники самі гвалт піднімають і штурхають постачальників, щоб були матеріали і механізми.

Третій – ми живемо нашою компанією, а компанія нас «годує»: платить заробітну плату, допомагає з лікуванням та в скрутних ситуаціях.

А щодо Європи, то часто ми в Україні занадто фанатично туди дивимось, але, повірте, не працюють там краще, аніж ми.

З ким з іноземців працюєте зараз?

– Із німецькою компанією ZEPPELIN –  будуємо для них великий сервісний центр для техніки Caterpillar; з американською компанією WINNER – павільйони для продажу автомобілів; з литовською компанією NOVUS – супермаркети.

А як щодо українських інвесторів?

– Розглядаємо декілька питань і декілька тендерів для українських інвесторів.

Що це за напрями?

– Торгівля – гіпермаркети, торговельні та торговельно-розважальні центри. Йдемо на досить великі об’єми. Будуть об’єкти по NOVUS – ця мережа дуже хоче розвиватись, а також «Сільпо». Вже здали низку: в Чернігові, Одесі та Києві. Зараз у роботі два магазини в Києві, один в Одесі. А також цього місяця приступаємо до «Сільпо» у PARK TOWN.

Тож замість Billa матимемо Сільпо?

– Так, і дуже гарне.

Офіс президента широко рекламує «Велике будівництво» у рамках проєкту будують школи, лікарні, дитсадки, дороги… У вас є обєкти, які зводяться у рамках цього проєкту?

– Ні. Я тільки чув про дороги, але дороги ми не асфальтуємо. Звернувся міський голова допомогти із дитсадком «Казка». Ми закінчили штукатурку і стяжку, зараз плитку кладемо.

ПрАТ «БКБМ» нещодавно виграв тендер на будівництво школи на Борщагівці на тисячу місць і вже успішно розпочав роботи.

А наше «велике будівництво» – робота з інвесторами.

– Сьогодні знову заговорили про знесення хрущовок. Якщо у контексті Борисполя, чи дійсно їх потрібно зносити і наскільки це цікаво забудовникам?

– Не цікаво, адже тут немає «економіки». Щоб нормально збудувати будинок – звести нормальні стіни, зробити електропостачання, встановити котел у кожну квартиру, компанії потрібно вкласти 15-18 тис. грн за квадратний метр. Це щоб без короїдів, газоблоків та решти «бюджетних» дурниць. У Борисполі ж максимальна ціна продажу, навіть якщо будинок буде «золотий», 20 тис. грн за квадратний метр.

Якщо зносити, то людям потрібно дати житло. Навіть якщо на місці, де стояв будинок на 40 квартир, звести 150-квартирний, то забудовник не витягне, адже 30% потрібно просто віддати. Тож зносити не бачу сенсу, а от ремонтувати хрущовки варто.

Чи чекати від «Агробудмеханізації» нових проєктів на ринку житла Борисполя?

– Поки що ні. Зараз водимо будинок на Головатого, і все.

Але ж будуть?

– Ми не будуємо, аби побудувати. Зараз є досить цікаві проєкти котеджних містечок. Дедалі більше киян втікають за місто. Шукають собі невеликі будинки з ділянками 6-8 соток. А ми приглядаємо ділянку на 7-8 га, щоб можна було втілити цей проєкт з усіма зручностями.

Окрім того, я пропонував міській владі знайти ділянку землі і на відсотковій основі звести кілька п’ятиповерхівок. Тобто місто отримує у власність певний відсоток квартир у будинку. Таким чином можна буде потроху і квартирну чергу відновити.

А оскільки пайового внеску нині немає, то було б непогано розробити спеціальні положення, щоб забудовники передавали щось місту. В Києві вже таке положення, є та й інші міста обласного значення його розробили. Борисполю теж потрібно рухатися в цьому напрямі.

Насамкінець розмови, кілька слів з нагоди свята…

– Колись один з моїх старших колег сказав: «Будівельник – професія героїчна». Тож хочу побажати всім героям, хто дійсно будує і розбудовує нашу чудову Україну, здоров’я, наснаги, радості та оптимізму.

По суті

ПИТАННЯ БУДІВНИЦТВА СМІТТЄПЕРЕРОБНИХ ЗАВОДІВ МАЄ ВИРІШУВАТИСЬ НА ДЕРЖАВНОМУ РІВНІ

Блокування сміттєвого полігону ще раз показало, наскільки Борисполю потрібен сміттєпереробний завод. Чи є ті, хто готовий вкладати кошти у будівництво такого заводу?

– Рада, як відомо, не прийняла тариф щодо приймання сміття на сміттєпереробних заводах. І хто тепер прийде? Який інвестор?

«Агробудмеханізація» уклала договір із київською компанією «Євротрансгруп». Платимо недешево, проте з вивезенням проблем немає. А що стосується міста, то тут, звісно, потрібно вирішувати питання якомога швидше.

Якщо знайдуться інвестори, ви готові будувати?

– Ще й як готові! Але, знову ж таки, наголошу: питання сміття, як і питання будівництва сміттєпереробних заводів, має вирішуватись на державному рівні.

Тоня ТУМАНОВА, «ТС»

Share Button