Брунат, бурштиняк чи каннук: українцям пропонують обрати нову назву міцного напою

ОПИТУВАННЯ. За Угодою про асоціацію з ЄС Україна до 2026 року має відмовитися від використання захищеного географічного зазначення «коньяк» для вітчизняної продукції, українцям пропонують проголосувати за нову назву. Про це повідомляє у Facebook проект «Географічні зазначення в Україні».

«Відповідно до Угоди про асоціацію з ЄС Україна зобов’язалася з 2026 року відмовитися від використання захищеного географічного зазначення “коньяк” для продукту вітчизняного виробництва. На вашу думку, яке з наведених нижче слів може замінити назву «коньяк»?» — йдеться на сторінці опитування.

До голосування запропоновано 32 варіанти назви. Серед них є «Гайстер» — одна з назв лелеки, яка відсилає до відомого молдовського бренді «Белый аист», добре обігрується в латинському написанні; «Каннук» — назва, утворена з перших літер слів «кращий алкогольний національний напій українських коньячистів» — за звучанням близьке до слова «коньяк»; «Брунат» — асоціація з кольором напою; «Бурштин», або «Буршти́нок», «Бурштиняк» — асоціація з кольором напою та зі схожими передумовами постання: дерево, сонце, тривалий час; один із варіантів «Укрньяк» або «Украньяк».

Організатори опитування наголошують, що в пошуку нової назви для українського коньяку взяли участь представники виробників, торговельних мереж, ресторанного бізнесу, а також влада, профільні асоціації, освітяни й науковці, маркетологи, сомельє і навіть філологи.

«Під час обговорень серед критеріїв нової назви найчастіше називалися унікальність, автентичність, милозвучність (зокрема й іншими мовами), але при цьому простота й запам’ятовуваність. Загалом у процесі роботи було запропоновано понад півтори сотні робочих версій нової назви. Ми склали список із тих, які здобули найбільшу підтримку у фокус-групах, і зараз виносимо їх на громадське голосування», — повідомили в проекті.

Як відомо, марка географічного зазначення є знаком, що наноситься на продукт і засвідчує його високу якість, багаторічну традицію виробництва й особливий зв’язок з територією, де його виготовляють. Географічні зазначення допомогли здобути світову славу таким продуктам, як шампанське, коньяк, сири рокфор, пармезан і багато інших.

 

 

Share Button