ДП «Чайка»: виробляємо виключно натуральну продукцію

Довідка: ДП «Чайка»: створено у 2000 році на базі підсобного господарства «Чайка» і підсобного сільськогосподарського підприємства «Дударків».

У філії «Дударків» працює 70 осіб. Середня зарплата за 10 місяців 8,6 тис. грн. Окрім того, молодим спеціалістам підприємство надає житло, діє система преміювання, а також спеціальні картки, які дозволяють купувати продукцію ДП за собівартістю.

Урожай-2018: соняшник 31 ц/га, кукурудза – 85 ц/га, пшениця – 40 ц/га.

У 2019 році планують засіяти 1,5 тис. га кукурудзи, 1,3 тис. га соняшника, 200-300 га сої, а також  кормові культури. Озимі вже висіяно на площі 2,3 га.

З ними працюють великі агрохолдинги та асоціації. Їх нетелей купує вся Україна, а  продукцію – Адміністрація президента. За останні два роки підприємство придбало нової техніки на 15 млн грн, а ще долучилось до нової програми і тепер разом із агрохолдингом «Кернел» можуть стежити за своїми соняшниковими полями.

Одна з їх філій займається розведенням білого амура, товстолобика і коропа. Йдеться про ДП «Чайка», яке заробляє, розвивається і диктує моду на натуральні продукти.

Більше про підприємство, продукцію під логотипом «Чайка» і те, чому маркетам не зручно мати з ними справу, «ТС» розповів перший заступник генерального директора ДП Чайка Олександр БОКАЧ.

– ДП «Чайка» славиться тим, що надає продукцію до столу першим особам країни?

– Раніше саме так і було. Сьогодні «Чайка» – це державне підприємство, де виробляють екологічно чисту продукцію, яку може придбати кожен українець. Ми працюємо за старими стандартами – не додаємо жодних домішок, усе виключно натуральне.

Підприємство має потужності не тільки у Бориспільському районі. Розкажіть більше про господарство, яке очолюєте?.

– Дійсно наше підприємство має чотири філії – «Дударків» у Бориспільському районі,  «Чемер» у Козелецькому районі (Чернігівська область), «Лісне» у Києво-Святошинському районі та «Рибгосп «Васильківський» у Васильківському районі. Працює у нас 350 осіб, з яких 70 – у Бориспільському районі.

Загалом обробляємо 7,3 тис. га землі, тримаємо 4,7 тис. свиней і 900 дійних корів. Реалізуємо нетелей. У нас виробництво повного циклу – окрім виробництва сільгосппродукції, маємо молокопереробний цех, млин і цех з виготовлення ковбасних виробів.

Кому реалізуєте свою продукцію?

– Тісно співпрацюємо з агрохолдингом «Кернел» з реалізації соняшника, з Аграрним фондом – по пшениці. Також працюємо з підрозділом Асоціації виробників молока «Фенікс Агро».

Долучаєтесь до державних програм?

– Так, це програми з відшкодування за придбану техніку, а також вирощування ВРХ. За два роки ми оновили «автопарк» майже на 15 млн грн: купили два зернові комбайни «Полісся», два великі трактори МТЗ та ін. Окрім того, працюємо і за лізинговими програмами.

З кожним роком сільське господарство стає дедалі технологічнішим, а які технології залучаєте у себе?

– Намагаємось використовувати гербіциди оригінальні, а не генерики, працюємо лише з якісним насінням кукурудзи і соняшника, тобто в усьому йти в ногу з наукою.

Нині аграрії навіть безпілотники для оброблення полів залучають. «Чайка» також?

– Ми не залучаємо, але у нас є спільна програма з «Кернелом» – через супутник контролюємо поля, засіяні соняшником.

Яку продукцію можна купити з логотипом «Чайка»?

– Ковбасні вироби – варені та напівкопчені, сосиски, сардельки. З молочної продукції – молоко, сметану жирністю 10-20%, кефіри, йогурти, ряжанки, масло, сири адигейські.

Ви наголошували, що все натуральне, це здорожчує виробництво?

– Так, але ми не конкуруємо з великими брендами, а «беремо» якістю.

Якість цінують всюди, і в Державному управлінні справами теж. То все ж, чи купують у «Чайки» продукцію для Адміністрації президента?

– Замовляють, але це невеликі партії. Ми постачаємо все те, що є у нас у продажу, – картоплю, цибулю, ковбасні вироби.

У Дударкові є фірмовий магазин ДП «Чайка». А де ще можна придбати вашу, виключно натуральну, продукцію?

– У Бориспільському районі він лише один. Справа в тому, що у нас не надто великі обсяги. Так, ковбасний цех за зміну виробляє лише 700 кг продукції. У молокозаводу потужності більші, але є одна «проблема». Оскільки наша продукція натуральна, то й термін придатності у неї короткий. Маркетам незручно мати з нами справу, тож продаємо самі у своїх магазинах. Але найголовніше – люди нас знають, і попит на справжнє зростає.

Оксана ВАКУЛЕНКО, «ТС»

Share Button