НАДЗВИЧАЙНА СИТУАЦІЯ: 16 травня міські маршрутки не вийшли на рейс

Вранці нічого не віщувало біди, маршрутки ходили за графіком. А по обіді жодного автобуса, курсували лише міжміські. Пасажири годинами чекали на зупинках, хто не витримував – з одного кінця міста в інший ішов пішки чи викликав таксі. Як з’ясувалося, перевізникам влаштували масштабну перевірку. А вже після 16.00 маршрутки запрацювали у звичному режимі.

«За проїзд – платіть!» Пільги для пенсіонерів та школярів скасовано?

З 15 травня перевізники Борисполя відмовляються возити безкоштовно пенсіонерів та школярів. Раніше на одному маршруті безоплатно перевозили двох пенсіонерів, а учні шкіл у період навчання сплачували за проїзд замість 4,5 грн 3 грн. Про нововведення люди дізналися з оголошення перевізників, яке ті розмістили на міських маршрутках.

У цьому оголошенні вони посилаються на постанову Кабінету міністрів України № 197 від 14 березня 2018 року про «Деякі питання надання пільг у готівковій формі з оплати проїзду усіма видами транспорту загального користування на міських, приміських та міжміських маршрутах».

Відповідно до вказаної постанови фінансування витрат, пов’язаних з наданням пільг у готівковій формі з оплати проїзду усіма видами транспорту загального користування на міських, приміських та міжміських маршрутах, здійснюється за рахунок місцевих бюджетів.

Аби з’ясувати, що насправді відбувається, «ТС» спочатку звернулася до посадовців.

Заступник міського голови Людмила Ковальова:

— Це питання наразі вивчається. Дійсно, така постанова вийшла два місяці тому. Згідно з нею Обласним та Київській міській державним адміністраціям необхідно забезпечити у двомісячний термін від дня набрання чинності цією постановою затвердження розміру щомісячної готівкової виплати у 2018 році. Однак поки що від облдержадміністрації жодних пропозицій нам не надходило.

Постанова лише надає повноваження органам влади розробити певні документи, але в жодному разі не є керівництвом для перевізників із завтрашнього дня працювати за новою системою.

Відповідно до цієї постанови практично 6 тис. громадян нашого міста мають право на пільговий проїзд. Якщо взяти проїзд лише по місту, з тарифом 4,5 грн, з міського бюджету необхідно виділити на монетизацію пільг 10 млн грн на рік. Якщо ж разом з людьми пенсійного віку, то щорічно необхідно 20 млн грн. Окрім того, є питання й до міжміських перевезень, в яких має розібратися облдержадміністрація.

Держава сама проголосила ці пільги, і це чудово, але покриття їх перекладає на місцеву владу. Для міського бюджету це велика сума.

Окрім того, постанова передбачає, що коли рішення з монетизації пільг на проїзд не прийнято, то на маршрутах загального користування – міських, приміських та міжміських, відповідні пільги продовжують надаватись у безготівковій формі.

Отже, перевізники порушують умови договору на перевезення пільгових категорій громадян. На 2018 рік з міського бюджету виділено кошти на компенсацію пільгового перевезення в сумі 780 000 грн. Звісно, цього недостатньо, тому цілком ймовірно, що сума переглядатиметься.

А ще постановою змінено кількість пільгових категорій, що існує нині. І велике питання є щодо перевезення людей саме пенсійного віку. Вони наче випали з переліку. Наразі ми це вивчаємо.

Що стосується перевезення школярів, то коли затверджувався тариф у 4,5 грн, самі перевізники взяли на себе зобов’язання перевозити школярів у навчальний період по 3 грн і підписали з нами з цього приводу Меморандум.

Тож поки не прийнято попереднє рішення, перевізники такими «оголошеннями» порушують умови договору та взяті на себе зобов’язання.

Секретар міської ради Ярослав Годунок:

— Учора (15 травня – авт.) я офіційно звернувся до всіх органів державної влади. Сьогодні вранці направили екіпажі обласної поліції та Укртрансбезпеки для реагування на протизаконні дії перевізників, які відмовляються перевозити пенсіонерів і школярів. Тоді перевізники сховалися в автопарки і не вийшли на маршрути. З цього приводу я теж написав заяву до поліції. Вони посилаються на постанову Кабінету міністрів. Однак, відповідно до постанови, якщо не впроваджено монетизацію пільг, діє старий порядок, який на сьогодні у нашому місті ніхто не відміняв. Жодних договорів влада з ними не переукладала. А в договорах чітко прописано, що перевезення здійснюється всіх, без винятку, пільгових категорій. З міського бюджету виділено кошти на компенсацію за пільговий проїзд. Те що у постанові не вказано пенсіонерів, не означає, що їх не треба перевозити. Ніхто не відміняв іншу постанову Кабміну від 1993 року, де чітко вказано, що пенсіонери мають право на безплатний проїзд. Якщо їм збитково – нехай відмовляються, не подобається – знайдемо інших.

«Не подобається, нехай їдуть у Конотоп, там по 3,50»

— Їде порожня маршрутка в обід, не в години пік. Невже так важко бабусю підвезти, яка отримує пенсію лише півтори тисячі гривень і ту витрачає на ліки та комуналку? Тож хай напишуть, будемо возити в певний час дня безкоштовно пенсіонерів, не в годину пік. Залишилось 10 днів до канікул повозити школярів до 25 травня, підписали вони з нами меморандум з цього приводу. Це проблема була потерпіти ці дні? Не збідніли б. Я їм не пробачу ні дітей, ні пенсіонерів. Люди, які хочуть знайти порозуміння і є патріотами міста, шукають вихід із ситуації. А якщо перевізникам не подобаються наші умови, нехай їдуть у Конотоп, там по 3,50, — резюмував Я. Годунок.

Офіційно перевізники ситуацію не коментують

У телефонному режимі «ТС» вдалося з’ясувати, що міські маршрути для перевізників стали збитковими, вони не в змозі й надалі безоплатно перевозити пенсіонерів та школярів. Ще місяць тому вони повідомляли, що кількість пільговиків обмежуватимуть, інші ж категорії, відповідно до постанови, перевозитимуть без обмежень.

Якщо кошти за пенсіонерів і школярів перераховуватимуть, безкоштовний проїзд поновлять. За словами працівників підприємства, їм з бюджету компенсують лише 1,19 грн за один рейс, а протягом дня за один маршрут перевозять 50-90 пільговиків. Тож цієї суми вкрай недостатньо.

Інф. «ТС»

Share Button