Міські перевезення: якість послуг бажає кращого, перевізники списують усе на низькі тарифи

Погодьтесь, дуже часто від настрою, створеного зранку, можна зарядитися позитивом на весь день. Наприклад, посміхнулася вам продавчиня, зробила комплімент колега, подякували комусь ви і гарний настрій гарантовано. Або ж навпаки: зранку вам не вистачило місця (в умовах адаптивного карантину перевезення пасажирів дозволяється лише в межах сидячих місць) або ж ваш автобус не прийшов за графіком і довелося викликати таксі.

А ось інша ситуація, свідком якої стала моя колега-журналіст: водій маршрутки висадив жінку тільки за те, що в нього не було решти зі 100 грн, при цьому зухвало попередивши всіх, що автобус нікуди не поїде, поки пасажирка не вийде. А кому хочеться спізнюватися? Тому нарікань убік водія не було.

Можна багато говорити і про якість обслуговування: грубість водіїв чи пільгові перевезення, та сьогодні йтиметься про відміну автобусного маршруту  № 8, що курсує від «АТАСС-Бориспіль» до залізничного вокзалу. Читачі просять пояснити причину, тому редакція звернулася до перевізника на цьому маршруті Олександра Кисельова. Водночас зачепили тему тарифів, пільгові перевезення та якість обслуговування.

– Пане Олександре, чому автобуси їздять нерегулярно?

– Зараз отримуємо на це досить багато скарг, а причина – погодні умови: там дорога не почищена, а тут мороз ударив, і все це навантаження на наш зношений транспорт. Потрібно міняти автобуси на нові, та сьогодні такої можливості немає, тому, боюся, що якість перевезень лише погіршуватиметься.

– Чи є обмеження на пільгові перевезення пасажирів за один рейс?

– Питання розглядатимемо з двох сторін: сьогодні діють обмеження лише на місця для сидіння, стоячих пасажирів брати заборонено. Звісно, це завдає перевізникам великих збитків, але постанова діє до кінця карантину, сподіваюсь, що колись він закінчиться.

Також діють обмеження на кількість пасажирів з посвідченням. Фінансування втрат громадського транспорту від перевезення пільговиків покладено на органи місцевого самоврядування, які самостійно передбачають видатки і компенсують їх перевізникам. На сьогодні безкоштовно проїхати  можуть двоє пасажирів на одному маршруті. За це відшкодовується близько 1 грн 15 коп. за один рейс. Та навіть і за цих двох пільговиків органи місцевого самоврядування ніяк платити не поспішають.

– А як бути з хамством водіїв, адже дедалі частіше чуємо про факти неприйнятного поводження з пасажирами?

– Але ж, погодьтесь, часто і самі пасажири провокують водія на грубість, і таких прикладів наведу багато. А висадити за 100 гривень з автобуса – це малоймовірно, оскільки водію потрібно зупинити автобус, вийти з нього і висадити пасажира, а це вже порушення правил безпеки, тому, гадаю, це неможливо.

– А чому відмінено маршрут № 8 і коли чекати його відновлення?

– Відновлення можливе у разі, якщо хтось із перевізників візьме участь у конкурсі й виграє цей маршрут. Загалом, закінчився термін дії всіх договорів. Я не братиму участі в конкурсі, оскільки, вважаю, нині діючий тариф не відповідає сьогоденню і не відшкодовує потреби нашого підприємства навіть на утримання транспорту.

– Тобто єдиний вихід – підняти тарифи на перевезення?

– Було б непогано. Гадаю, тариф має бути вільний: коли підвищуються ціни на пальне, на деталі до автобусів, на їх технічне обслуговування  – має зростати і тариф. А ця процедура в Україні виконується дуже повільно. Так, у 2014 році автобус коштував 316 тисяч гривень, а проїзд – 3,50 гривні. Зараз автобус коштує 2,5 мільйона, а проїзд і досі залишається 6 гривень, тобто тариф зовсім не відповідає затратам.

Ще раз наголошую: по місту не може бути єдиного тарифу, адже є маршрути, де потік пасажирів дає змогу поставити меншу суму за проїзд, а є соціально значимі, проте не вистачає пасажиропотоку, аби утримувати цей маршрут. Тому там потрібно впроваджувати більший тариф, наприклад, як на маршруті № 8, 3-А і низці інших, які частково обслуговуються або ж не обслуговуються взагалі. Яким має бути тариф? Ми подали розрахунки на підняття тарифів до 10,98 грн (11 грн) і 13 грн до Лозівки, але, зрозуміло, що такої ціни не буде, оскільки щоразу тариф регулюється органами місцевого самоврядування.

Спілкувалася Валерія ШУЛЬГА, «ТС»

 

ВІД ПЕРШОЇ ОСОБИ

Транспортні проблеми: бориспільців чекають нові маршрути і нові тарифи

IMG_0591+5 лютого під час традиційного п’ятничного ефіру Бориспільський міський голова Володимир Борисенко наголосив: Бориспіль на межі транспортного колапсу. З 26 маршрутів не працює більше 10, якість перевезень бажає кращого, а самі перевізники дедалі гучніше заявляють про необхідність перегляду тарифу.

«Мав нараду з перевізниками. У Борисполі розроблено 26 маршрутів. З них працює на сьогодні 15, 11 – закриті. Деякі закрились із 2017 року, а деякі з нового року – № 8, № 3.

У мене є певні пропозиції врегулювати економічну складову, вивчити матеріально-технічну базу, реорганізувати маршрути, адже у нас додалися села», – сказав міський голова.

За його словами, деякі маршрути буде продовжено, а деякі потрібно переглянути і зробити нові.

Стосовно тарифів, зробити їх єдиними для всієї ОТГ, за словами міського голови, неможливо, адже «маршрути – на 7 км і на 27 км не можуть тарифікуватись однаково».

В. Борисенко пообіцяв диференційовано підійти до питання і розглянути його на виконавчому комітеті.

«Сьогодні проїзд по місту 6 грн. Щоб сказати, наскільки це обґрунтовано, потрібно вивчити це питання», – додав очільник міста.

Питання ж розроблення картки бориспільця, що може слугувати і електронним квитком, він тримає у полі зору.

Share Button