Наскільки безпечний Бориспіль?

Кожен з нас хоча б раз у житті отримував травми: чи то вдома, чи на роботі. У більшості випадків винуватцями пригоди є ми самі: необережне поводження з приладами, нехтування правилами безпеки, поспіх можуть стати причиною досить неприємних наслідків. Де найчастіше травмуються бориспільці та як цьому запобігти, обговорювали на засіданні ради з питань безпечної життєдіяльності 27 жовтня.

Чотири тисячі травмованих, майже тисяча – діти

Мабуть, чи не найбільше про травми, їх кількість і специфіку знає завідуючий відділення травматології Бориспільської ЦРЛ Віталій Венгрін. За даними лікаря, цього року найбільше бориспільців травмувалися через падіння – їх виявилося 2330 осіб, троє з яких загинуло. У ДТП постраждало 74 людини, 7 з летальними наслідками. За 2016 рік втопилося 4 особи, 11 самогубців. 112 людей отруїлося, двоє з них смертельно. Отруїлися алкоголем 86 осіб, на щастя, без смертельних випадків. До речі, серед отруєнь спиртним є і діти до 14 років. За свідченнями В. Венгріна, цьогоріч таких неповнолітніх троє, минулого року був лише один, а в 2014-му подібних випадків не зареєстровано взагалі. Висновки напрошуються самі.

Шокуюча кількість нападів з метою вбивства чи нанесення ушкодження: таких випадків зареєстровано аж 148, постраждалих 153, двоє загиблих. Багато травмованих підпали під таємничі класифікації «вплив живих/неживих механічних сил», «нещасні випадки внаслідок дії інших та неуточнених факторів», «ушкодження з невизначеними намірами» – понад 1300 осіб.

Загалом за поточний рік у районній лікарні зареєстрували 4103 потерпілих від різного роду травмувань, а також 829 дітей молодших 14 років.

Важливе питання — безпека у школах

Інспектор з охорони праці управління освіти і науки Бориспільської міської ради Олександр Вовк розповів про статистику нещасних випадків у школах. Так, за його словами, у 2016 році зареєстровано 37 випадків травмування серед школярів, 17 з них – під час навчання, інші 20 – вдома. Серед опитуваних шкіл: ЗОШ №№ 1, 3, 6, 8. НВК «Гімназія «Перспектива», НВК «Ліцей «Дизайн-світа», а також Бориспільська ДЮСШ. Найбільший показник у гімназії – 14 травмованих дітей за 9 місяців, але, як наголошує О. Вовк, така висока цифра зумовлена великою кількістю учнів, порівняно з іншими навчальними закладами.

Однак спеціаліст запевняє, що цьогорічні показники є значно нижчими, ніж у попередні роки. У свою чергу, перший заступник міського голови Микола Корнійчук наголосив, що ці цифри можуть значно відрізнятися від реальних, адже це лише випадки, зареєстровані в лікарні. І якщо в школі вчителі прослідкують за зверненням до лікувальних закладів, то вдома навряд чи йтимуть до лікаря у разі несуттєвої травми.

Загалом сьогодні у місті приділяють багато уваги безпеці у школах: нещодавній випадок у м. Васильків, де обвалилася школа, свідчить, що ризики існують. Тож, за словами М. Корнійчука, на вимогу Київської ОДА в усіх міських школах триває перевірка їх стану. У першу чергу, звертають увагу на несучі стіни, покрівлі, відмостки тощо. Водночас вирішено перевірити й стан житлових будинків. Як наголосив посадовець, у місті є кілька будинків, визнаних «ветхими»: на вул. Мануїльського, мікрорайоні УМБ-17. За необхідності, місто готове виділити кошти з бюджету на ремонт аварійних будівель.

Залізничні колії – місце підвищеної небезпеки

Заступник начальника залізничної станції «Бориспіль» відокремленого підрозділу «Київська дирекція залізничних перевезень» Любов Левченко поінформувала про стан безпеки поблизу залізничних колій. Зокрема, цього року люди дедалі частіше нехтують власним життям, порушуючи чи не всі існуючі правила поводження біля залізниці: «Кількість нещасних випадків на Південно-західній залізниці зросла з 97 минулого року до 102 у поточному, 2 з них – у нашому місті. Більшість трапляються через недотримання правил перебування біля залізничних колій», – наголосила Л. Левченко.

Як повідомила заступник начальника, зі свого боку, станція намагається максимально убезпечити пасажирів: «У нас цілодобово працює освітлення. Попереджаємо про наближення поїзда по гучномовцю не два рази, як встановлено правилами, а до десяти разів. Іноді доводиться кричати у вікно «відійдіть», адже часто люди просто ігнорують наші попередження. А переходити колії можуть навіть під час стоянки поїзда, перелізаючи між вагонами. На жаль, наземний перехід, який є безпечним, розташовано досить незручно, тому мало хто ним користується».

За словами Л. Левченко, правила порушують не лише пасажири, а й водії, які їдуть через залізничний переїзд. Жінка запевняє, що ситуацію змінить лише культура поводження біля залізничних колій громадян.

Найнебезпечніша вулиця – Київський Шлях

Безпекою містян активно займається й управління патрульної поліції міста. За словами заступника начальника УПП м. Борисполя Анатолія Коваленка, наразі правоохоронці проводять місячник боротьби з розпиванням спиртних напоїв у публічних місцях, що часто стає таким собі «стимулом» для адміністративних чи навіть кримінальних правопорушень. Багато уваги патрульні звертають і на факти продажу алкоголю у нічний час, що заборонено.

Стосовно безпеки на дорогах, тут, за даними А. Коваленка, йдуть постійні відпрацювання: «Відтепер маємо змогу зупиняти автомобілі через підозру у викраденні, а водночас виявити й інші порушення, зокрема, стан алкогольного сп’яніння у водія, що становить загрозу для інших громадян», – констатував пан Анатолій.

Найнебезпечнішим місцем у Борисполі правоохоронець називає вул. Київський Шлях: «Тут найбільше скупчення як пішоходів, так і автомобілів. До всього, вона довга, пряма і має гарний технічний стан, а тому є чудовим місцем для «розгону». На жаль, наразі ми не маємо сертифікованих приладів, аби вимірювати перевищення швидкості. Але все ж можемо зупинити автомобіль для перевірки, чим призупинити швидкісну їзду», – резюмував А. Коваленко.

Ольга Рогач, «ТС»

Share Button