єдина команда: від водія до керівника

ПрАТ «АТАСС-Бориспіль» – це понад 200 працівників, 138 з яких – водії. За день один автобус підприємства перевозить близько 100-250 пасажирів на різних маршрутах по Борисполю, Києву і Бориспільському району. Так, підприємство обслуговує понад 10 маршрутів: № 2, № 16, № 316, № 322, до сіл Сеньківка, Старе, Сошників, Баришівка, Білки, Вишгород. До всього, «АТАСС» організовує перевезення співробітників різних підприємств, таких, як «МАУ», «Інтеравіа» та ін.

За словами його працівників підприємства, «нове життя» для «АТАСС» розпочалося у 1997 році, коли його очолив голова правління Віталій Арєф’єв. З того часу розвиток підприємства почався «семимильними кроками». Нині ж директором ПрАТ «АТАСС-Бориспіль» є Сергій Пасько — молодий, амбітний, прогресивний і надзвичайно професійний керівник.

Директор ПрАТ «АТАСС-Бориспіль» Сергій ПАСЬКО:

«Щиро вітаю колектив, ветеранів-пенсіонерів підприємства з Днем автомобіліста і дорожника. Це професійне свято – ще один привід  висловити вам вдячність за сумлінну працю. Бажаю всім благополуччя і міцного здоров’я, миру і добра, натхнення в роботі й досягнення високих вершин у професійній сфері, широкої дороги та зеленого світла».

Діагностика автомобіля і прогноз погоди

Першим зустрічає й останнім проводжає водіїв ПрАТ «АТАСС-Бориспіль» механік КПП. Саме він перевіряє технічну справність автобусів і випускає їх на маршрут. Механік Михайло Дикий розповідає, що працює тут уже восьмий рік. За цей час КПП змінилося до невпізнанності: автоматичні «штора» і шлагбаум, які не дають заїхати на територію стороннім, працюють від одного натиску на спеціальному пульті. Відремонтували і саме приміщення контрольно-пропускного пункту. А ще на КПП при виїзді з території підприємства є обладнаний інформаційний щиток, де вказуються погодні умови. Так попереджають водіїв про можливі складнощі на дорозі.

На зміні механік знаходиться цілодобово, адже перший автобус виїжджає о 03:30 ночі, останній – в 00:30. Відповідно, оглядати автомобілі доводиться і в нічний час. Для цього КПП обладнане яскравим освітленням.

«Кожна машина по закінченні робочого дня заїжджає на оглядову яму, де ми дивимося, чи нічого не зламалося. Якщо все добре – автобус зранку знову поїде на маршрут, якщо ж виявляємо несправність, зв’язуємося з головним інженером, слюсарями і усуваємо її, – каже М. Дикий. – Аби автобуси не простоювали, намагаємося працювати оперативно».

Чоловік розповідає, що найчастіше поломки дріб’язкові, і їх можна відремонтувати швидко. У разі ж проблем більш серйозних автобус може простояти і кілька днів. Каже, що переважно це залежить від віку «залізного коня». Для тих же, хто зламався у дорозі, функціонує технічна допомога, готова у будь-який час виїхати на місце пригоди.

За словами пана Михайла, працюючи «під машинами», важко не замаститися: «Часто кудись влізеш: чи то в мастило, чи в бруд. Але ми завжди одягаємося в чисте: у нашому розпорядженні три комплекти спецодягу, що регулярно перуться. Видають і взуття. Тобто є все необхідне», – резюмував механік.

«Жіноче царство»

Для більшості пересічних громадян автобусні перевезення асоціюються виключно з чоловіками. «АТАСС» ­– не виняток: інженери, механіки, водії ­– представники сильної половини людства. Але за таким мужнім «обличчям» підприємства приховується тендітний механізм адміністрації, без якого на маршрут не виїхав би жоден автобус. Тут 25% працівників – жінки.

Головний бухгалтер Ольга Іщенко працює на підприємстві з 1979 року. Себе називає працівником «старої закалки». Розповідає, що паперової роботи дуже багато: звіти, декларації, баланси тощо. Справлятися з цим усім їй допомагають ще два бухгалтери.

Обслуговуємо свої машини на всі 100%

У головного інженера підприємства Костянтина Андронова роботи чи не найбільше, адже, будучи першим заступником директора, займається всіма питаннями, що стосуються «АТАСС», у тому числі ремонтом автомобілів, реконструкцією будівель тощо..

До речі, ремонтують автобуси прямо на підприємстві. За словами К. Андронова, «АТАСС» в змозі обслуговувати свої машини практично на всі 100%. За винятком дуже складних випадків, коли необхідно звертатися до спеціалізованих техстанцій. Але це, за словами інженера, трапляється надзвичайно рідко.

30 років проводжає водіїв на маршрути

«Старожил» підприємства диспетчер ЦДС Олена Пивовар в «АТАСС» уже понад 30 років, а на шпальтах «ТС» – вдруге. Її завдання – видавати подорожні листи водіям. За день Олена видає таких близько 60. А ще до неї звертаються пасажири за довідками, за втраченими речами, буває, і зі скаргами.

Чоловічий колектив для жінки не проблема, адже з усіма може знайти спільну мову, вислухати і побажати щасливої дороги: «За будь-якого настрою я повинна  бути ввічливою з водіями, за потреби підняти їм настрій, адже попереду у них непростий робочий день», – додає диспетчер.

За безпекою в автобусах стежать камери

Перевезення пасажирів – надзвичайно відповідальна робота, адже дорога – зона підвищеного ризику. Про це, як ніхто, знає начальник відділу охорони праці та безпеки руху Микола Корніяка. Він постійно перевіряє водіїв підприємства на знання правил дорожнього руху, проводить інструктажі з охорони праці і навіть пожежної безпеки.

«У кожному нашому автобусі встановлено відеокамеру, що фіксує всю поїздку водія. Якщо помічаємо порушення, проводимо заняття, бесіди, екзаменування, аби в майбутньому такого більше не повторювалося», – розповідає М. Корніяка. «Сьогодні порушення правил дорожнього руху на українських дорогах стало досить частим явищем, тому іноді просто неможливо уникнути аварії. У такому випадку проводимо службове розслідування».

Робимо все, аби пасажирам було комфортно

Відділ пасажирських перевезень очолюють дві жінки – Зоя Апонюк та Анна Коваленко, які займаються об’ємною організаційною роботою. Це і контроль за щоденним виконанням плану, за дотриманням транспортної дисципліни, ігнорування якої може призвести до ДТП. Багато уваги приділяють створенню комфортних умов для пасажирів. Більшість автобусів обладнано відеокамерами та системою Wi-Fi. А. Коваленко розповідає: «У нас надзвичайно дружній колектив, разом подорожуємо по всій Україні. Находимо час для поїздок в театри. На нашому підприємстві працює багато водіїв, які мають трудовий стаж понад 30 років, і власний досвід та знання передають молоді. Це М. Босенко, В. Чередничок, І. Яременко, П. Кардашевський і багато інших. На території маємо власну мийку (до речі, тут теж працюють жінки), де щоденно при заїзді миють та приводять до ладу автобуси як ззовні, так і зсередини».

Поштовх до розвитку

Головний механік Віктор Квачко на підприємстві з 1985 року. На його очах «АТАСС» змінив форму власності з державної на приватну. Каже, що з приходом нового керівництва почався найбільш активний період у житті підприємства. Але з’явилися й нові проблеми: «Все обладнання, пальне, деталі, автобуси тощо тоді постачала держава. Нині ж ми змушені робити це самостійно. Однак підприємство не зупинило роботу,  навпаки, це стало гарним поштовхом для подальшого розвитку, результат якого ви бачите сьогодні».

Ольга Рогач, «ТС», фото Тетяни Підгурської

Share Button