МУЗИЧНИЙ КОМПОТ-2016: ФЕСТИВАЛИЛИ НА ПОВНУ!

Цьогорічний, уже шостий фестиваль сучасної музики «Музичний компот», завершився. Меломанам буде що згадати – від класики до рок-н-ролу у виконанні жінок. Три дні віртуозності, експериментів, шквалу емоцій і, як результат, – Бориспіль вимагає продовження бенкету.

ДЕНЬ ПЕРШИЙ: КЛАСИКА ЗУСТРІЧАЄ ДЖАЗ

Першого фестивального дня, який припав на 19 травня, у КРК «Бархат» відбувся чи не повноцінний парад вишиванок. Представники влади, гості і навіть преса, дотримуючись всеукраїнської акції, змінили вечірні сукні та краватки на один ыз національних атрибутів. Винятком стали хіба що сценічний дрес-код або справи нагальні. Так і міський голова Анатолій Федорчук у своєму вітальному слові привітав усіх з подвійним святом і відзначив, що «порушив традицію», бо робота вимагала іншого вигляду. Запевнив: «Бориспіль перетворюється на місто фестивалів, і це один ыз яскравих прикладів».

Ідейний натхненник «Музичного компоту» Борис Шапіро подякував усім, хто підтримує і знаходить час для музики. Водночас зауважив, що не дуже любить цифру «6», та проти арифметики нічого не вдієш. Як показала практика – ніякі забобони не йшли у порівняння з потужним арсеналом класики, кіплінг-джему та жіночого рок-н-ролу.

За традицією, дякували меценатам, друзям і всім, хто робить якісну музику ближчою до бориспільців. Символічно, першим, хто отримав подяку і пам’ятну відзнаку, була заступник міського голови Людмила Пасенко – співголова оргкомітету фестивалю. Серед відзначених і міський голова Анатолій Федорчук, завдяки якому вже шостий «Музичний компот» відбувся у звичному для нього форматі.

До речі, щодо пам’ятної відзнаки. Якщо згадати попередні роки – сувеніри з глини, то цьогорічний динайнерський підхід надав перевагу дереву – дощечці із зображенням ноти та мавпи – символу 2016 року.

Під девізом першого дня фестивалю «Класика зустрічає джаз» відкривав вечір артист-вокаліст Київського обласного музично-драматичного театру імені П.К. Саксаганського Григорій Музика арією «Тост» із оперети Йогана Штрауса «Летюча миша». Всесвітньовідомий твір під дзвін келихів у залі, яку з року в рік гостинно надає Володимир Шалімов, набув повноцінного відтінку на тлі екранізацій та прем’єр на великих сценах. Переймала естафету солістка Білоцерківського муніципального оркестру Наталія Пренделас (концертмейстер Алла Мартинюк), якій підспівував ледь не кожен із присутніх.

І хоча цьогоріч обійшлося без анекдотів музиканта Олексія Когана, не менш феєрично виглядала на сцені улюблениця бориспільського бомонду, поетеса Світлана Дідух-Романенко, яка на правах ведучої віртуозно коментувала все, що відбувалося на сцені.

Відомий у місті з лютого цього року гурт «MEZZOVOCE» у складі Дани Григор’євої (вокал) та Ніни Сергаєвої (фортепіано) до уваги публіки представив три частини: сучасну класику, після оранжування та пісні джазового стандарту, в одній з яких до дівчат долучився гітарист Макс Сергаєв. Ледь не «приспавши» традиційними мотивами «Вийди, Іванку», вже за якусь хвилину народна пісня «розворушила» місцями нечуваною віртуозністю гри на сентизаторі та модуляціями голосу. Це лише один із прикладів близько півгодинного «запалювання» зі сцени.

Співпраця до шостого «Компоту» доведе. Другий блок вечора був у руках давнього друга фестивалю Олександра Саратського та його вихованців – ансамблю Sarabanda junior, а також джазового квартету Sarabanda (вокалістка – Лана Меркулова, барабани – Андрій Кузьменчук, контрабас – Сергій Макаров, фортепіано – Олександр Саратський). Так на зміну інструментальному арсеналу прийшов джазовий голос, який і підвів жирну лінію (о пів на одинадцяту годину вечора) під проведенням першого дня 6 фестивалю «Музичний компот».

Тетяна ПДГУРСЬКА, кореспондент міського радіомовлення, фото автора

ДЕНЬ ДРУГИЙ: Сувора романтика у мелодіях і віршах

Лейтмотивом другого фестивального дня стала сувора чоловіча романтика. Тут представлено творчість одного з найяскравіших авторів солдатської поезії – Редьярда Кіплінга. Незважаючи на всесвітню популярність Кіплінга завдяки всім відомій «Книзі джунглів», він, будучи військовим кореспондентом у британських колоніях, надзвичайно вдало описав солдатські будні.

ДемонструваВ непересічну творчість письменника не менш непересічний проект «Кіплінг-джем», який з’явився завдяки спільним зусиллям перекладача Володимира Чернишенка (оповідач), талановитої вокалістки Атанайї Та, гітариста В’ячеслава Литвиненка і гурту перкусіоністів «Overground» (Аліса та Євген Слюсарі, Віра Шевченко).

Естафету від «Кіплінг-джему» перейняли автор-виконавець Ігор Самофалов зі своїм гуртом «Шевченко-блюз», проект «Гітарін».

До речі, як розповіла ведуча «МК-2016» Світлана Дідух-Романенко, протягом вечора всі бажаючі мали змогу отримати частинку «суворої романтики», придбавши збірку творів Кіплінга, перекладених українською, а також диск із піснями на його вірші і тим самим допомогти нашим воїнам АТО та їх родинам: їм передадуть 25 грн із кожної придбаної збірки.

ДЕНЬ ТРЕТІЙ: Рок у жінці і жінка у році

Третій і заключний день, на відміну від другого, став суто «жіночим». Тут зазвучали рок-н-рольні голоси таких виконавиць, як Даша Туношенська (гурт «Джокер»), Віталія Діденко («Rock Mama»), Настя Ткаченко («Узвар»). Усі вони демонстрували цікаві кавер-варіації на відомі рок-хіти і, незважаючи на тендітність цих милих дівчат, нічим не поступалися оригіналам.

Ольга Рогач, «ТС»

Share Button