Меморандум: усіх возитимуть за 3,5 грн, пенсіонерів – за так. Хамство і бруд у салонах дістали!

З 1 листопада на 50 коп. зросла вартість проїзду в міському транспорті. Факт викликав резонанс серед пенсіонерів, які наступного дня прийшли зі скаргами до міської ради, де відбулася тристороння нарада з питання безкоштовного проїзду для пенсіонерів та пільговиків. Взаємні претензії увінчалися «мировою» — новим меморандумом на два місяці.  

Хамство непоборне? Другий після виборів тиждень у Борисполі ознаменувався праведним гнівом пенсіонерів з приводу обмеження перевізниками їхнього законного права на безкоштовний проїзд у громадському транспорті за умови зростання ціни на квиток до 3 грн 50 коп. Щоб «вирулити» конфліктну ситуацію на шлях компромісу, міський голова Анатолій Федорчук 2 листопада скликав погоджувальну раду, де були присутні представники міськвиконкому, перевізники та активні громадянки пенсійного віку. Останні почали засідання з нарікань на часте і відверте хамство водіїв та ігнорування пенсійних посвідчень, що дають право на безоплатний проїзд.

Перший заступник міського голови Микола Корнійчук підтвердив факти подібних скарг, наголосивши, що вони надходять до міськвиконкому ледь не щодня. У відповідь підприємці-перевізники, які монопольно обслуговують 28 міських маршрутів, захищали водіїв, скаржилися на недоброзичливих пасажирів: «Водії потерпають від образ пасажирів, їм важко працювати».

А. Федорчук підтримав пасажирів: «Клієнт завжди правий. Щоб хамство у салонах автобусів не процвітало, місту потрібна альтернатива на маршрутах. Коли немає конкуренції, якість знижується». Однак потішити альтернативою приватній монополії міська влада наразі не в змозі, бо, за словами мера, створення й утримання комунального транспорту є фінансово непосильним тягарем для міської казни, адже обійдеться місту в більш ніж 12 млн грн. Також констатувалося, що право вплинути на вартість проїзду на маршрутах Бориспіль–Київ офіційний Бориспіль позбавила КОДА.

Ціна питання – 50 коп. Відомо, що ще в липні міська рада відмінила рішення виконавчого комітету щодо підписання меморандуму про співробітництво у сфері надання послуг пасажирського перевезення в Борисполі на 2015 р. за ініціативи депутата-радикала Ярослава Годунка. Тоді вартість проїду знизилася з щойно піднятої на 50 коп. до 3 грн, й підписаний у червні документ між виконкомом і перевізниками втратив силу. У відповідь перевізники обмежили безкоштовне перевезення пенсіонерів та пільговиків до двох пасажирів у салоні.

1 листопада набрало чинності рішення суду на користь перевізників про повернення їм права на підняття вартості квитка до 3 грн 50 коп. Тож міська влада і споживачі вимагали від перевізників повторно узаконити умови «літнього» меморандуму й підписати новий документ, де чітко говориться  про перевезення пільговиків та пенсіонерів за віком за наявності посвідчення:

«Пільгові перевезення здійснюються: 

у години «пік» (до 10-00 та після 16-00) – два місця в салоні автобусу за кожним рейсом;

з 10-00 до 16 -00 – без обмежень.

Місця для перевезення пасажирів, які мають право на пільги, мають бути чітко визначені та промарковані».

Перевізники довго пручалися, аргументуючи це збитковістю свого бізнесу через подорожчання цін на паливно-мастильні матеріали, запчастини та гуму. Після емоційних діалогів між сторонами та перемовин транспортників за дверима зали засідань перевізники підписали новий меморандум, що діятиме до 31.12.2015 р. Щоправда, міський голова висловив припущення, що на транспортній темі місцеві політикани можуть відновити спекуляції вже на першому сесійному засіданні нового скликання.

Дістало! На зібранні пенсіонери дорікали перевізникам, що ті не дбають про чистоту в маршрутках. «Не заметено в салонах, брудні штори, заляпане скло, обідрані сидіння. Немає поваги до пасажирів», — лунали справедливі репліки. Але бізнесмени мало переймалися естетикою та чистотою, вони з болем відповідали, що їм часто не до салонів, бо важко заробити на ремонт старих автобусів, а новий коштує у межах 700 тис. грн. «Кредити брати не вигідно, бо нереально високі відсотки», — нарікали транспортники. Пенсіонери не в тему бідкалися на мізерні пенсії, а перевізники скаржилися, що їм уряд фактично не відшкодовує витрати на перевезення пільговиків, тож доводиться терпіти збитки через недобросовісність держави.

Після емоційних розмов про наболіле і підписаної «мирової» заступник міського голови Людмила Ковальова подякувала перевізникам за компроміс і відзначила важливість їхньої місії та допомогу у волонтерських та міських заходах. Розійшлися всі на мажорній ноті та з мінорністю в думках через усвідомлення, що жити по-новому ніяк не виходить, а виживати по-старому вже дістало.

Оксана ПАВЛОВА, «ТС»

 

У виконкомі запевняють: «накруток» у тарифах немає

У виконавчому комітеті Бориспільської міської ради переконують: вартість проїзду у міських маршрутках, що з 1 листопада знову зросла до 3,5 грн, обґрунтована і навіть дещо занижена.

Головний спеціаліст з питань транспорту Тетяна Слободська пояснила: «Рішення виконавчого комітету приймалося відповідно до методики розрахунку вартості проїзду. Вивчали пояснення та обґрунтування, надані перевізниками. На все це було витрачено близько півроку. І вартість виходила навіть більшою, але зійшлися на ціні 3,5 грн».

Водночас, коли рішення виконавчого комітету було скасовано, перевізник Олександр Кисельов звернувся до суду, де оскаржив уже рішення сесії. Після розгляду питання 26 серпня 2015 року суд постановив скасувати рішення міської ради.

Таким чином, за словами Т. Слободської, рішення виконавчого комітету, яким встановлено вартість проїзду 3,5 грн, знову набрало чинності.

«Відповідно, вже з 27 серпня перевізники могли користуватися вартістю 3,5 грн. Проте вони вирішили підвищити ціни лише нині», — додала головний спеціаліст.

Т. Слободська також запевнила, що жодних «накруток» у тарифі немає, зусилля виконавчого комітету спрямовані на те, аби знайти золоту середину.

На запитання, чи не отримував виконавчий комітет нових розрахунків щодо зміни вартості проїзду, Т. Слобідська відповіла: «Поки що ні».

Тоня ТУМАНОВА, «ТС»

 

Перевізники обіцяють утримати вартість проїзду на рівні 3,5 грн до 2016 року, але не виключають підвищення

Не виключено, що проїзд у міському транспорті у Борисполі може ще раз подорожчати до кінця року, але перевізники обіцяють, якщо ціни на пальне не зростуть, ціна 3,5 грн протримається до кінця року.

«Ми намагатимемося утримати вартість проїзду на рівні 3,5 грн до нового року. Проте все залежить від того, які будуть ціни на пальне та запчастини», — пояснила представник бориспільських перевізників Юлія Пєшая.

За її словами, ціну на проїзд і досі занижено, адже обґрунтована вартість за проїзд становить 4-4,5 грн.

На запитання: чому перевізники не підвищили вартість проїзду одразу, коли отримали рішення суду, Ю. Пєшая пояснила, не хотіли підвищувати соціальну напругу перед виборами, адже це питання економічне, а не політичне.

Інф. «ТС»

Share Button