Захист прав споживачів: нова служба – нові суперечки

Щороку в середині березня у Київському торговельно-економічному університеті проводяться заходи, присвячені захисту прав споживачів. Цього року відбувся «круглий стіл» на тему «Реформування системи захисту прав споживачів: прозорість та ефективність», на який були запрошені й бориспільські спеціалісти.

Як розповіла на плановій нараді одна з учасниць засідання, головний спеціаліст торгівлі та підприємництва виконавчого комітету Наталія Коваль, більшість питань стосувалися системи захисту прав споживачів, відповідно до стратегії сталого розвитку «Україна – 2020», а також реорганізація держспоживінспекції України, створення нової служби з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів. Останнє, за словами Н. Коваль, стало одним із найбільш дискусійних питань. Так, нова служба була створена шляхом реорганізації Державної ветеринарної та фітосанітарної служби, приєднання Держінспекції з питань захисту прав споживачів та СЕС. Ця служба наділена функціями здійснення держконтролю й у сфері цінової політики, нагляду у сфері туризму та курортів. Але, на думку громадських організацій, положення щодо нової слжуби є далеко не досконалим, адже його розробниками стали товаровиробники, які не переймаються питаннями захисту прав споживачів. За результатами обговорення учасники «круглого столу» написали відкритого листа до президента України та прем′єр-міністра про наступ на законні права й інтереси споживачів всупереч міжнародним положенням та стратегіям.

Share Button