Віталій Горкун про подальшу реконструкцію Київського Шляху, нові маршрути та старі маршрутки, «чорних енергетиків» та улюблений мем
Реконструкція Київського Шляху продовжиться, нові маршрути почнуть «обкатувати» протягом місяця, а ОСББ у Борисполі зможуть утеплити «свої будинки» та ще й отримати на це допомогу від міської ради – про це і не тільки розповів в інтерв’ю «ТС» заступник міського голови Віталій Горкун.
У чиновниках Віталій Володимирович уже рік. За цей час анонсував і розпочав кілька масштабних проєктів, отримав свою порцію критики, але, незважаючи на це, «продовжує своє робити».
«Щось вдалося реалізувати, а щось – ні. На жаль, не все так швидко, як того хотілося б. Часом є перешкоди і частина з них – фінансові», – наголошує заступник міського голови.
Журналісту «ТС» В, Горкун розповів про свій улюблений мем, «чорних енергетиків» та з якими питаннями телефонують йому о 4-ій ранку.
– Віталію Володимировичу, ще рік тому ви були бориспільцем з активною громадською позицією і могли критикувати владу, а тепер влада – це ви. За що найчастіше «прилітає» вам?
– Мабуть, за електропостачання. Раніше, так історично склалося, що Федорчук і Корнійчук були «винні». Коли ми почали розбиратися, то тут палиця з двох кінців. Якщо на те пішло, то давайте будемо чесними всі… Часто причина аварійних відключень – дерево, яке впало на лінію електропередач. Зауважте, дерево, яке росло на території приватного будинку. А мені тим часом доводиться о 3-ій чи 4-ій ранку відповідати на дзвінки: «Горкун, де світло?»
– Один із видів критики – це меми. Є улюблений?
– Ще б пак! Саме про енергопостачання: «Якщо зникає світло – Горкун майнить криптовалюту». Поки це топ.
– Дякую за хвилинку гумору, а тепер перейдемо до питань, що стосуються ЖКГ. Оцініть ефективність роботи комунальних установ міста? У трьох КП змінилися керівники – як це вплинуло на роботу?
– Дійсно, керівники змінилися у «Бориспільтепломережі», «ВУКГ» і «ЖРЕУ». Якщо говорити про Тепломережу, то змінився підхід: ми не використовуємо комерційні об’єми газу і сама політика КП спрямована на реконструкцію котелень, щоб заощадити використання газу. На найближчій сесії міської ради проситимемо фінансування на реконструкцію двох котелень і установку утилізаторів вихідних газів, щоб заощаджувати і навіть отримувати додаткові гігакалорії.
У «ВУКГ» створено кол-центр, на всю комунальну техніку встановлено GPS-трекери і тепер можна відслідковувати її рух; змінено графік роботи абонвідділу, який тепер працює без вихідних з 08.00 до 19.45, а от контактний центр (0 800 332 112) – цілодобово; створено чати у Viber та Telegram; закуплено п’ять тракторів, відвали, піскорозкидачі, а також техніку для прибирання тротуарів.
«ЖРЕУ» – управляюча компанія, тому не можу коментувати якість надання послуг, але якість комунікації поліпшилася. Гадаю, це один із ключових етапів, адже більшість навіть не знає, яка у них управляюча компанія.
– Які ініціативи запроваджуються в галузі ЖКГ? Який новий досвід?
– Нещодавно створили нове КП, яке утримуватиме дорожньо-шляхову мережу. Ще у грудні депутати ухвалили відповідну програму (щодо утримання об’єктів благоустрою міста). Таким шляхом пішли від тендерів, щоб роботи виконувало наше комунальне підприємство. Це серйозний крок, щоб КП розвивалось: бо дивно, коли є своє підприємство, а роботи виконують підрядні організації. Одна справа, якщо комунальники не встигають через обсяги, а інша – беруть кредити, щоб виплатити зарплати.
– Піти від тендерів – не дуже добра історія. Їх же запровадили, щоб обирати найвигідніші пропозиції…
– Це не так, адже коли виходимо на тендер – підрядна організація закладає у вартість робіт і власний прибуток. От і відповідь.
– А як щодо якості? Ви її гарантуєте?
– Якість перебуватиме на контролі депутатського корпусу та управління ЖКГ.
– Ви побували у різних містах України. Чи перейняли цікаві досвіди, які можна реалізовувати у Борисполі?
– Коли реалізовуватимемо – тоді й говоритимемо про них. Створення ОСББ теж цікавий досвід. Наші жителі з 2017 року не знають, що це таке. Коли порушуємо це питання, то у відповідь чуємо: «А нащо нам ОСББ, якщо у нас є ЖЕКи?».
Проте ми все ж готуємо програму підтримки ОСББ: займається цим Інна Бондаренко. Працюватимемо з людьми.
– Але ОСББ такий собі «новий досвід»…
– Для Борисполя новий. Так, у місті є успішні ОСББ, але в мене зустрічне запитання: а хтось працював із ними? Хочете дізнатися більше – запитайте про це у голів ОСББ.
– Це ваша позиція. Але все ж хотілося б почути про нові досвіди…
– Можна говорити про комунальний транспорт, який є в інших містах… Це гарний досвід? Гарний. Чи зможемо ми його реалізувати у найближчі п’ять років? Навряд чи. Тому поки що про це голосно не говоримо, але рухаємося в цьому напрямі.
– Також хотілося б дізнатися, які КП і як працюють у селах громади? Які там нагальні проблеми і як із ними справляються?
– Є КП у Кучакові, Любарцях та Іванкові, які плануємо реорганізувати. У подальшому це будуть структурні підрозділи наших комунальних підприємств на території старостинських округів. На найближчій сесії депутати проголосують, і за два місяці реорганізація завершиться.
– Це покращить роботу?
– Це обнулить роботу. Адже якщо брати за приклад Кучаківське комунальне підприємство, то там нічого немає – є лише назва і працівники. Тому й хочемо «обнулити».
– Чи поліпшиться якість надання послуг після реорганізації?
– Не так швидко, хоча вже зараз бачимо, що наші бригади виїздять і допомагають. КП «ВУКГ» забезпечує вивезення сміття з сіл.
– Плануєте докуповувати техніку, розширювати штати?
– Пропозиції постійно надходять, і в межах бюджету виділяємо кошти.
– Які взагалі плани щодо закупівель?
– Маємо пропозицій на 40 млн гривень. Подивимося, за що проголосують депутати.
– Останнім часом на вашій сторінці у Fb багато інформації про енергомодернізацію житлових будинків. А нещодавно ви написали, що на лютневу сесію планують винести програму підтримки ОСББ. Розкажіть про це більше. Чим це цікаво для бориспільців?
– Енергоефективний фонд діє дуже давно. Працюють лише з ОСББ і покривають 50% витрат. Ми ж, щоб заохотити, виходимо з пропозицією покрити ще 20% витрат із міського бюджету. Тож якщо умовно говорити про 10 мільйонів, то 5 ви отримаєте від фонду і ще 2 мільйони – від міського бюджету.
Фонд пропонує два пакети. Перший – заміна вікон і встановлення ІТП (індивідуальний тепловий пункт), другий – повна модернізація: утеплення даху, утеплення фасаду, що значно заощаджує кошти на опалення.
– Скільки можна зекономити завдяки утепленню?
– 25-30 відсотків.
– Чи є в Борисполі ОСББ, які готові взяти участь у програмі?
– Є один будинок, який зараз на фінальній стадії. Взагалі страх нового багатьох зупиняє, але після реалізації матимемо наочний приклад.
– Цієї зими бориспільцям знову довелося сидіти без світла. Коли ситуація зміниться? Чи будуватимуть у місті та селах громади нові ТП і чи тільки від цього залежить вирішення питання?
– Погляньмо, якщо дерево раптом падає на лінію 110 кВт, як це було у січні, то без світла може залишитись близько 60 населених пунктів. І одночасно десятки мерів і сільських голів перетворюються на «негідників, які нічого не роблять». Вкотре наголошую: міська влада не впливає на відключення світла. І Горкун, і виконавчий комітет є такими ж споживачами і так само укладають договори з ДТЕКом.
Чи будуватимуться нові ТП? Все залежатиме від абонентів. Якщо абонент пише заяву на збільшення приєднаної потужності, ДТЕК підвищує потужності і встановлює розвантажувальні підстанції. А якщо йдемо тим шляхом, що через «чорних енергетиків» перепаковуємо автомати, то в такому випадку нові ТП не ставлять. У ДТЕК, за документами, все добре плюс ще 40% потужностей у запасі. А за фактом, ТП уже горить від перенавантаження.
– І все ж, місцева влада має стимулювати ДТЕК будувати нові ТП, покращувати обслуговування…
– Так, стимулюємо. Споживачів обслуговують, світло відновлюють… З нами ДТЕК теж комунікує, керівник районного підрозділу бере слухавку, інформує, коли потрібно – звертається за допомогою.
– Часом на нарадах порушується питання про нічийні ТП. Яка їх доля?
– У вересні ухвалено положення про нічийні мережі: там не тільки ТП, а й водо- та тепломережі. Відповідно до цього положення розміщуємо оголошення, що виявлено підстанцію, і якщо за три місці ніхто не звертається, приймаємо її на баланс міста.
– І скільки таких уже на балансі?
– Десять. І ще про понад 12 ТП розміщено оголошень. Взагалі їх багато, але не завжди підстанції нічийні, часом власники за ними просто не доглядають.
– Це дорого обходиться місту?
– Так. Заміна трансформатора в середньому коштує майже 100 тис. грн. Під замну йдуть майже всі нічийні ТП. Зараз цим опікується КП «ЖРЕУ».
– Бориспільці вже не перший місяць сплачують за проїзд по 10 гривень, а покращень у роботі транспорту поки не видно. Чи працюєте з перевізниками у цьому напрямі?
– Працюємо. Коли буде покращення? На сьогодні перевізник Кисельов купив два автобуси, Мозговий купив автобуси. У договорі з ними вказано, що вони як перевізники мають оновлювати автопарк. Два автобуси вже їздить, невдовзі з’явиться ще один.
Гадаєте, я не хочу нові автобуси? Хочу! Мені мало не щодня приходять і розповідають, що водії фільми в дорозі дивляться. Думаєте, я не хочу змін? Хочу! Але щоб зробити транспорт комунальним – потрібні дуже великі кошти.
Окрім того, ми даємо можливість зайти іншим перевізникам, на нових умовах, на нових угодах. Більше не буде так, що перевізник нам диктує умови.
– Як щодо оптимізації мережі громадського транспорту та нових маршрутів?
– Протягом місяця розпочнеться обкатування п’яти нових маршрутів.
– Яка доля опитування щодо маршрутних перевезень?
– Ми побачили, звідки і куди їздять люди. Деякі маршрути є задвоєними. Побачили оптимізацію, і за рахунок цього створили нові маршрути.
– Є маршрути, які зникнуть?
– Може, якогось маршруту і не буде, але місто від того не постраждає. Всі маршрути внесемо в реєстр, затвердимо. Щодо цифрової нумерації – так, вона зміниться. Загалом матимемо 14 маршрутів.
– Чи чекати найближчим часом підвищення вартості проїзду?
– Ні, не думаю. Переглянемо умови конкурсу, щоб зробити його привабливим і щоб на раз зайшли нові автобуси.
– Від міської влади лунали заяви про повну реконструкцію Київського Шляху. Плани ще в силі? Яку ділянку реконструюватимете наступною і коли?
– На сьогодні розробляються два проєкти загальною протяжністю від вулиці Момота до гімназії «Перспектива». Документація буде готова вже цього року, а от роботи навряд чи розпочнемо. Забігаючи наперед, скажу: так, острівці безпеки будуть. Років за 10 всі ці жарти про Горкуна забудуться, а бориспільці безпечно їздитимуть та переходитимуть автошлях.
– Тож, попри шквал критики та мемів, від острівців безпеки не відмовитесь?
– Критикують і роблять меми ті, хто сьогодні знає, як будувати дороги, а завтра – як лікувати людей. Я більше дослухаюся до поради і роботи тих, хто будує ці дороги. Цікаво буде поглянути на статистику ДТП «до» і «після», і якщо вона зменшиться – це успіх.
– Кошти плануєте брати з бюджету громади?
– Звертатимемося до всіх. Зараз триває програма «Велике будівництво» – нехай кошти виділяють і за нею. Нам без різниці, хто будуватиме: головне – зробити безпечним і модернізувати під сучасні вимоги і потреби. Реально Київський Шлях застарів – це стосується як самого полотна, так і розв’язок та організації дорожнього руху.
Проєкти коштують 850 тис. гривень. Скільки вартуватиме реконструкція – поки не можу сказати.
– Велодоріжку цього року чекати?
– Проєкт лише розробляється і велодоріжка там буде. Але, зауважу, йдеться не про 2022 рік. Потрібні час, кошти і терпіння.
– Багато уваги приділили місту, а що планується у селах?
– У кожному з сіл готові по п’ять проєктів. Наприклад, в Іванкові – озеро і благоустрій навколо нього, в Глибокому – теж озеро і благоустрій навколо. Проекти є. Але поки що немає коштів, це лише папірці з експертним звітом. Тільки-но буде підтверджено фінансування з обласного чи міського бюджету – одразу розповім, що робитимемо на тій чи іншій вулиці.
Загалом же, на балансі Управління ЖКГ є проєктів на 800 млн грн. Проєкт розвитку 2022 року – 120 млн грн.
– Запас на кілька років, як мінімум…
– На 10, ви хотіли сказати, бо є ще УКБ, освіта… Тому тут робота з фондами, з держаним бюджетом.
Взяти і сказати, що все зробимо у селах і в місті – я не забігатиму наперед. Буде фінансування, залучимо додаткове – чудово. Всьому свій час.
Спілкувалася Тоня ТУМАНОВА, «ТС»