Віталій Горкун про подальшу реконструкцію Київського Шляху, нові маршрути та старі маршрутки, «чорних енергетиків» та улюблений мем

Реконструкція Київського Шляху продовжиться, нові маршрути почнуть «обкатувати» протягом місяця, а ОСББ у Борисполі зможуть утеплити «свої будинки» та ще й отримати на це допомогу від міської ради – про це і не тільки розповів в інтерв’ю «ТС» заступник міського голови Віталій Горкун.

У чиновниках Віталій Володимирович уже рік. За цей час анонсував і розпочав кілька масштабних проєктів, отримав свою порцію критики, але, незважаючи на це, «продовжує своє робити».

«Щось вдалося реалізувати, а щось – ні. На жаль, не все так швидко, як того хотілося б. Часом є перешкоди і частина з них – фінансові», – наголошує заступник міського голови.

Журналісту «ТС» В, Горкун розповів про свій улюблений мем, «чорних енергетиків» та з якими питаннями телефонують йому о 4-ій ранку.

– Віталію Володимировичу, ще рік тому ви були бориспільцем з активною громадською позицією і могли критикувати владу, а тепер влада – це ви. За що найчастіше «прилітає» вам?

– Мабуть, за електропостачання. Раніше, так історично склалося, що Федорчук і Корнійчук були «винні». Коли ми почали розбиратися, то тут палиця з двох кінців. Якщо на те пішло, то давайте будемо чесними всі… Часто причина аварійних відключень – дерево, яке впало на лінію електропередач. Зауважте, дерево, яке росло на території приватного будинку. А мені тим часом доводиться о 3-ій чи 4-ій ранку відповідати на дзвінки: «Горкун, де світло?»

Один із видів критики – це меми. Є улюблений?

– Ще б пак! Саме про енергопостачання: «Якщо зникає світло – Горкун майнить криптовалюту». Поки це топ.

Дякую за хвилинку гумору, а тепер перейдемо до питань, що стосуються ЖКГ. Оцініть ефективність роботи комунальних установ міста? У трьох КП змінилися керівники – як це вплинуло на роботу?

– Дійсно, керівники змінилися у «Бориспільтепломережі», «ВУКГ» і «ЖРЕУ». Якщо говорити про Тепломережу, то змінився підхід: ми не використовуємо комерційні об’єми газу і сама політика КП спрямована на реконструкцію котелень, щоб заощадити використання газу. На найближчій сесії міської ради проситимемо фінансування на реконструкцію двох котелень і установку утилізаторів вихідних газів, щоб заощаджувати і навіть отримувати додаткові гігакалорії.

У «ВУКГ» створено кол-центр, на всю комунальну техніку встановлено GPS-трекери і тепер можна відслідковувати її рух; змінено графік роботи абонвідділу, який тепер працює без вихідних з 08.00 до 19.45, а от контактний центр (0 800 332 112) – цілодобово; створено чати у Viber та Telegram; закуплено п’ять тракторів, відвали, піскорозкидачі, а також техніку для прибирання тротуарів.

«ЖРЕУ» – управляюча компанія, тому не можу коментувати якість надання послуг, але якість комунікації поліпшилася. Гадаю, це один із ключових етапів, адже більшість навіть не знає, яка у них управляюча компанія.

Які ініціативи запроваджуються в галузі ЖКГ? Який новий досвід?

– Нещодавно створили нове КП, яке утримуватиме дорожньо-шляхову мережу. Ще у грудні депутати ухвалили відповідну програму (щодо утримання об’єктів благоустрою міста). Таким шляхом пішли від тендерів, щоб роботи виконувало наше комунальне підприємство. Це серйозний крок, щоб КП розвивалось: бо дивно, коли є своє підприємство, а роботи виконують підрядні організації. Одна справа, якщо комунальники не встигають через обсяги, а інша – беруть кредити, щоб виплатити зарплати.

Піти від тендерів – не дуже добра історія. Їх же запровадили, щоб обирати найвигідніші пропозиції…

– Це не так, адже коли виходимо на тендер – підрядна організація закладає у вартість робіт і власний прибуток. От і відповідь.

А як щодо якості? Ви її гарантуєте?

– Якість перебуватиме на контролі депутатського корпусу та управління ЖКГ.

Ви побували у різних містах України. Чи перейняли цікаві досвіди, які можна реалізовувати у Борисполі?

– Коли реалізовуватимемо – тоді й говоритимемо про них. Створення ОСББ теж цікавий досвід. Наші жителі з 2017 року не знають, що це таке. Коли порушуємо це питання, то у відповідь чуємо: «А нащо нам ОСББ, якщо у нас є ЖЕКи?».

Проте ми все ж готуємо програму підтримки ОСББ: займається цим Інна Бондаренко. Працюватимемо з людьми.

– Але ОСББ такий собі «новий досвід»…

– Для Борисполя новий. Так, у місті є успішні ОСББ, але в мене зустрічне запитання: а хтось працював із ними? Хочете дізнатися більше – запитайте про це у голів ОСББ.

Це ваша позиція. Але все ж хотілося б почути про нові досвіди…

– Можна говорити про комунальний транспорт, який є в інших містах… Це гарний досвід? Гарний. Чи зможемо ми його реалізувати у найближчі п’ять років? Навряд чи. Тому поки що про це голосно не говоримо, але рухаємося в цьому напрямі.

Також хотілося б дізнатися, які КП і як працюють у селах громади? Які там нагальні проблеми і як із ними справляються?

– Є КП у Кучакові, Любарцях та Іванкові, які плануємо реорганізувати. У подальшому  це будуть структурні підрозділи наших комунальних підприємств на території старостинських округів. На найближчій сесії депутати проголосують, і за два місяці реорганізація завершиться.

Це покращить роботу?

– Це обнулить роботу. Адже якщо брати за приклад Кучаківське комунальне підприємство, то там нічого немає – є лише назва і працівники. Тому й хочемо «обнулити».

Чи поліпшиться якість надання послуг після реорганізації?

– Не так швидко, хоча вже зараз бачимо, що наші бригади виїздять і допомагають. КП «ВУКГ» забезпечує вивезення сміття з сіл.

Плануєте докуповувати техніку, розширювати штати?

– Пропозиції постійно надходять, і в межах бюджету виділяємо кошти.

Які взагалі плани щодо закупівель?

– Маємо пропозицій на 40 млн гривень. Подивимося, за що проголосують депутати.

Останнім часом на вашій сторінці у Fb багато інформації про енергомодернізацію житлових будинків. А нещодавно ви написали, що на лютневу сесію планують винести програму підтримки ОСББ. Розкажіть про це більше. Чим це цікаво для бориспільців?

– Енергоефективний фонд діє дуже давно. Працюють лише з ОСББ і покривають 50% витрат. Ми ж, щоб заохотити, виходимо з пропозицією покрити ще 20% витрат із міського бюджету. Тож якщо умовно говорити про 10 мільйонів, то 5 ви отримаєте від фонду і ще 2 мільйони – від міського бюджету.

Фонд пропонує два пакети. Перший – заміна вікон і встановлення ІТП (індивідуальний тепловий пункт), другий – повна модернізація: утеплення даху, утеплення фасаду, що значно заощаджує кошти на опалення.

Скільки можна зекономити завдяки утепленню?

– 25-30 відсотків.

Чи є в Борисполі ОСББ, які готові взяти участь у програмі?

– Є один будинок, який зараз на фінальній стадії. Взагалі страх нового багатьох зупиняє, але після реалізації матимемо наочний приклад.

– Цієї зими бориспільцям знову довелося сидіти без світла. Коли ситуація зміниться? Чи будуватимуть у місті та селах громади нові ТП і чи тільки від цього залежить вирішення питання?

– Погляньмо, якщо дерево раптом падає на лінію 110 кВт, як це було у січні, то без світла може залишитись близько 60 населених пунктів. І одночасно десятки мерів і сільських голів перетворюються на «негідників, які нічого не роблять». Вкотре наголошую: міська влада не впливає на відключення світла. І Горкун, і виконавчий комітет є такими ж споживачами і так само укладають договори з ДТЕКом.

Чи будуватимуться нові ТП? Все залежатиме від абонентів. Якщо абонент пише заяву на збільшення приєднаної потужності, ДТЕК підвищує потужності і встановлює розвантажувальні підстанції. А якщо йдемо тим шляхом, що через «чорних енергетиків» перепаковуємо автомати, то в такому випадку нові ТП не ставлять. У ДТЕК, за документами, все добре плюс ще 40% потужностей у запасі. А за фактом, ТП уже горить від перенавантаження.

І все ж, місцева влада має стимулювати ДТЕК будувати нові ТП, покращувати обслуговування…

– Так, стимулюємо. Споживачів обслуговують, світло відновлюють… З нами ДТЕК теж комунікує, керівник районного підрозділу бере слухавку, інформує, коли потрібно – звертається за допомогою.

Часом на нарадах порушується питання про нічийні ТП. Яка їх доля?

– У вересні ухвалено положення про нічийні мережі: там не тільки ТП, а й водо- та тепломережі. Відповідно до цього положення розміщуємо оголошення, що виявлено підстанцію, і якщо за три місці ніхто не звертається, приймаємо її на баланс міста.

І скільки таких уже на балансі?

– Десять. І ще про понад 12 ТП розміщено оголошень. Взагалі їх багато, але не завжди підстанції нічийні, часом власники за ними просто не доглядають.

Це дорого обходиться місту?

– Так. Заміна трансформатора в середньому коштує майже 100 тис. грн. Під замну йдуть майже всі нічийні ТП. Зараз цим опікується КП «ЖРЕУ».

Бориспільці вже не перший місяць сплачують за проїзд по 10 гривень, а покращень у роботі транспорту поки не видно. Чи працюєте з перевізниками у цьому напрямі?

– Працюємо. Коли буде покращення? На сьогодні перевізник Кисельов купив два автобуси, Мозговий купив автобуси. У договорі з ними вказано, що вони як перевізники мають оновлювати автопарк. Два автобуси вже їздить, невдовзі з’явиться ще один.

Гадаєте, я не хочу нові автобуси? Хочу! Мені мало не щодня приходять і розповідають, що водії фільми в дорозі дивляться. Думаєте, я не хочу змін? Хочу! Але щоб зробити транспорт комунальним – потрібні дуже великі кошти.

Окрім того, ми даємо можливість зайти іншим перевізникам, на нових умовах, на нових угодах. Більше не буде так, що перевізник нам диктує умови.

Як щодо оптимізації мережі громадського транспорту та нових маршрутів?

– Протягом місяця розпочнеться обкатування п’яти нових маршрутів.

Яка доля опитування щодо маршрутних перевезень?

– Ми побачили, звідки і куди їздять люди. Деякі маршрути є задвоєними. Побачили оптимізацію, і за рахунок цього створили нові маршрути.

Є маршрути, які зникнуть?

– Може, якогось маршруту і не буде, але місто від того не постраждає. Всі маршрути внесемо в реєстр, затвердимо. Щодо цифрової нумерації – так, вона зміниться. Загалом матимемо 14 маршрутів.

Чи чекати найближчим часом підвищення вартості проїзду?

– Ні, не думаю. Переглянемо умови конкурсу, щоб зробити його привабливим і щоб на раз зайшли нові автобуси.

Від міської влади лунали заяви про повну реконструкцію Київського Шляху. Плани ще в силі? Яку ділянку реконструюватимете наступною і коли?

– На сьогодні розробляються два проєкти загальною протяжністю від вулиці Момота до гімназії «Перспектива». Документація буде готова вже цього року, а от роботи навряд чи розпочнемо. Забігаючи наперед, скажу: так, острівці безпеки будуть. Років за 10 всі ці жарти про Горкуна забудуться, а бориспільці безпечно їздитимуть та переходитимуть автошлях.

Тож, попри шквал критики та мемів, від острівців безпеки не відмовитесь?

– Критикують і роблять меми ті, хто сьогодні знає, як будувати дороги, а завтра – як лікувати людей. Я більше дослухаюся до поради і роботи тих, хто будує ці дороги. Цікаво буде поглянути на статистику ДТП «до» і «після», і якщо вона зменшиться – це успіх.

Кошти плануєте брати з бюджету громади?

– Звертатимемося до всіх. Зараз триває програма «Велике будівництво» – нехай кошти виділяють і за нею. Нам без різниці, хто будуватиме: головне – зробити безпечним і модернізувати під сучасні вимоги і потреби. Реально Київський Шлях застарів – це стосується як самого полотна, так і розв’язок та організації дорожнього руху.

Проєкти коштують 850 тис. гривень. Скільки вартуватиме реконструкція – поки не можу сказати.

Велодоріжку цього року чекати?

– Проєкт лише розробляється і велодоріжка там буде. Але, зауважу, йдеться не про 2022 рік. Потрібні час, кошти і терпіння.

Багато уваги приділили місту, а що планується у селах?

– У кожному з сіл готові по п’ять проєктів. Наприклад, в Іванкові – озеро і благоустрій навколо нього, в Глибокому – теж озеро і благоустрій навколо. Проекти є. Але поки що немає коштів, це лише папірці з експертним звітом. Тільки-но буде підтверджено фінансування з обласного чи міського бюджету – одразу розповім, що робитимемо на тій чи іншій вулиці.

Загалом же, на балансі Управління ЖКГ є проєктів на 800 млн грн. Проєкт розвитку 2022 року – 120 млн грн.

– Запас на кілька років, як мінімум…

– На 10, ви хотіли сказати, бо є ще УКБ, освіта… Тому тут робота з фондами, з держаним бюджетом.

Взяти і сказати, що все зробимо у селах і в місті – я не забігатиму наперед. Буде фінансування, залучимо додаткове – чудово. Всьому свій час.

Спілкувалася Тоня ТУМАНОВА, «ТС»

Share Button