Іванківське питання: чи буде дорога до кінця року?

1 лютого в Іванківському сільському клубі відбулися громадські слухання.

Головне питання – досить непроста й суперечлива ситуація, що на сьогодні склалася в селі. І виникла вона не так давно між жителями окремих вулиць та адміністрацією ТОВ «Агрофірма «Іванків». Чи вдасться все владнати, аби кожна зі сторін залишилася задоволеною, – покаже час, а поки що досягнуто певного консенсусу.

Трохи історії. У 2000 році на території Іванківської сільської ради розпочало свою роботу ТОВ «Агрофірма «Іванків». Аграрії брали в людей земельні паї, обробляли їх, а потім розраховувалися або грошима, або зерном. З’явилися й робочі місця, тому чимало жителів села пішли в агрофірму працювати. До того ж податки підприємство платить до місцевого бюджету. На сьогодні це вісімнадцять мільйонів гривень на рік.

Агрофірма «Іванків» розташована в межах населеного пункту, на території колишнього радгоспу. Щоб потрапити туди транспортом, треба проїхати кількасот метрів або вул. Нова, або вул. Незалежності. Допоки агрофірма набирала обертів, транспорт, який їхав на вивантаження чи завантаження зерном, практично не помічали. Зі збільшенням потужностей кількість великогабаритних ваговозів, що курсують вулицями, значно зросла.

Така ситуація, звісно, обурює жителів указаних вулиць, змушуючи звертатися до різних інстанцій, як місцевих, так і районних.

Останньою краплею, як розповіли учасники зібрання, стали нещодавні події. Кілька тижнів тому люди вранці збиралися їхати на роботу, але ніхто з двору не зміг виїхати. Адже вздовж усієї вулиці, до самої агрофірми, вишикувалися в чергу зерновози, перекривши людям виїзди з дворів. Саме ця ситуація й спонукала людей оголосити про громадські слухання та запросити на них депутата Верховної Ради України Олександра Федієнка. Вони відбулися 1 лютого 2022 року в актовій залі сільського клубу. Крім народного депутата, завітали представники Бориспільської міської ради – заступник міського голови Євгеній Грона, депутати, староста села Іванків Олександр Кириченко, а також представник поліції  Олександр Дикуша. Агрофірму представляв один із заступників директора Олександр Андруха. Іванківців зібралося понад шість десятків. Серед них як не задоволені роботою агрофірми, так і активні її захисники.

Першим діалог розпочав О. Федієнко, зауваживши, що мета його приїзду – допомогти знайти компромісне рішення.

Представник агрофірми зауважив, що підприємство в 2020 році викупило дві земельні ділянки, розташовані біля траси Київ-Харків. Іще одну (комунальна земля) мають намір орендувати. Тільки-но це буде зроблено, замовлять проєктно-кошторисну документацію й почнуть будувати до підприємства заїзд-виїзд напряму з траси.

Своїм баченням поділилося чимало людей, думки лунали різні, подекуди суперечливі.

Інспектор відділу безпеки дорожнього руху О. Дикуша, зі свого боку, пояснив: щоб встановити обмеження в русі по тій чи іншій вулиці, потрібно розробити схему об’їзду для вантажівок, а також вказати максимально дозволену тоннажність і години руху.

Саме ця рекомендація виявилася найбільш прийнятною і компромісною, що дасть змогу примирити між собою людей і агрофірму. Власне її й було взято за основу, допоки не побудують в’їзд-виїзд до підприємства з траси.

Оскільки головним питанням все ж залишалося якнайшвидше будівництво в’їзду-виїзду, Олександр Федієнко наполегливо намагався дізнатися, коли його побудують, та запевнив, що у разі будь-яких адміністративних перешкод готовий допомогти.

Свої аргументи на користь вирішення питання представив заступник Бориспільського міського голови Євгеній Грона:

– Міська влада також зацікавлена в тому, щоб зробити цей заїзд і зняти суспільну напругу. Наприкінці лютого має відбутися засідання Бориспільської міської ради, на якому плануємо виділити кошти, аби спільно з агрофірмою побудувати цю дорогу до кінця року.

– Питання триматиму під контролем, – запевнив О. Федієнко. – Готовий всебічно допомагати всім сторонам. Допоки окремого заїзду немає, влада повинна розробити схему, щоб обмежити швидкість руху для вантажівок, визначити, якими вулицями можна рухатися зерновозам до агрофірми, а також встановити години руху.

Павло МАГДЕНКО

Share Button