Патріотами вважають себе 83% українців

ОПИТУВАННЯ. Патріотами своєї країни вважають себе 83% громадян України. 11% опитаних мають протилежну думку, ще 6% не змогли відповісти. Про це свідчать результати опитування, проведеного соціологічною групою «Рейтинг».

У всіх макрорегіонах України загальна кількість патріотично налаштованих громадян перевищує 75%: на заході таких 86%, у центрі – 85%, на сході – 79%, на півдні – 78%.

Також повідомляється, що за період досліджень зафіксовано найбільшу кількість тих, хто підтримав би проголошення Незалежності України, якби сьогодні перед ними постав такий вибір – 82% (у 2012 році таких було 62%). Лише 12% висловили протилежні міркування, ще 6% вагалися з відповіддю.

Найбільше тих, хто підтримав би проголошення незалежності України, на заході (92%). У центрі таких респондентів 85%, на півдні – 75%, на сході – 69%. Тих, хто має протилежну думку, найбільше у південно-східних областях (від 20 до 23%).

Окрім того, за даними опитування, майже 60% населення відвідують масові заходи, які проводяться на День незалежності: 25% – відвідують кожен рік, 34% – відвідують, але не щороку. Взагалі не відвідують такі заходи 36%. Лише 5% наголосили, що не святкують День незалежності. Відносно менше популярними є такі заходи серед бідніших верств населення, серед старшого покоління та на сході.

Зберігається і значний відсоток тих, хто ідентифікує себе, в першу чергу, громадянином України: у 2010 році тих, хто міг себе так назвати було 57%, а цього року – 65%.

Трохи зріс відносно минулого року відсоток тих, хто б назвав би свою національність (16%). Ще 10% відсотків ідентифікують себе, в першу чергу, за родинною роллю, 8% – як радянську людину, 7% – як європейця, ще 6% – громадянин світу, близько по 3-4% назвали б свої релігійні переконання або професію.

Опитування проводилося 7-12 серпня серед українців віком від 18 років і старше. Вибірка репрезентативна за віком, статтю, регіонами і типом поселення. Вибіркова сукупність: 2000 респондентів. Метод опитування – особисте формалізоване інтерв’ю (face-to-face). Помилка репрезентативності дослідження: не більше 2,2%.

Share Button