Реконструкція Київського Шляху вийшла на фінішну пряму

Якщо не виникне форс-мажорних обставин, масштабну реконструкцію кілометрового відрізку центральної вулиці міста, розпочату ще влітку, до кінця цього року буде завершено.

В результаті проведених робіт місто отримало нове дорожнє покриття, кардинально іншу розмітку, смугу для прихованого лівого повороту, острівці безпеки, якісне освітлення, збільшення кількості зупинок (в районі «Орбіти» у напрямку Харкова з’явилася одна нова). Не приховуватимемо, що з початком ремонтних робіт власники автівок все чекали, коли Київський Шлях буде розширено. Чому так не сталося і що отримали в результаті реконструкції – компетентно з уст профільного заступника міського голови Віталія Горкуна.

IMG_2006Про мету реконструкції

«Відразу хочу наголосити, що злітно-посадкову смугу на ділянці від вул. Глібова до вул. Момота ніхто не збирався робити, – розпочав розмову посадовець. – Позиція місцевої влади з цього питання досить чітка: «Першочергова і єдина мета реконструкції Київського Шляху – зробити вулицю безпечною для пішоходів і збільшити її пропускну спроможність, щоб не було заторів. Ще раз наголошу: метою реконструкції не було розширення вулиці».

Результатом робіт заступник міського голови задоволений. Адже, за його словами, на цьому відрізку дороги традиційний для Борисполя п’ятничний затор майже зник. Щоправда, він перемістився в район центру. Але то питання часу – не за горами грандіозна реконструкція і центральної частини Київського Шляху», – привідкрив завісу В. Горкун.

Про стан справ на сьогодні

Станом на сьогодні дорожні роботи закінчилися. Завершують облаштування пішохідних переходів, далі перейдуть до тротуарів біля заправки БРСМ та ресторану «Гетьман». Після цього візьмуться за тротуари біля управління освіти та навпроти Соцмістечка.

Роботи, пов’язані з освітленням, теж майже завершено. Щоправда, дещо призупинилось встановлення підсилених опор, на яких, власне, і кріпитимуться світлофорні об’єкти. Причину цього Віталій Горкун пояснив: «Під час монтажу виявили у підрядної організації невідповідність проєкту, і зараз організація перероблює опори. Тому процес встановлення світлофорів затримується».

Загалом, реконструкція Київського Шляху увійшла у фінальну стадію. За словами Горкуна, роботи, яким міг би перешкодити мороз, завершено. Залишилися дрібниці. «Зараз привезуть потрібні опори, на які встановлять додаткове освітлення. Відтак, на пішохідних переходах на висоті 6 метрів над перехожими вже розміщено світильники, які підсвічують пішоходів під певним кутом. Далі буде загальне освітлення на висоті 9 метрів над дорогою, яке освітлюватиме саме перехрестя», – додав посадовець.

Про велодоріжки та безпеку

Віталій Горкун пояснює, що сьогодні на Київському Шляху велика швидкість і така ж велика кількість маневрів. Усе це призводить до потенційної загрози виникнення ДТП. Саме тому проєктна компанія і порадила зробити на дорозі дві смуги, які постійно їдуть прямо. За таких умов ті, хто хоче зробити лівий поворот, заїжджають в прихований лівий карман і при цьому нікому не заважають. Відтак, чим менше на дорозі рухів і маневрів автомобілів, тим менша вірогідність того, що виникне ДТП.

До всього, зауважив співрозмовник, не потрібно забувати, що велотранспортна мережа міста має також розвиватися. Тобто потрібно працювати над створенням велодоріжки, яка б з’єднала місто з аеропортом «Бориспіль».

Цікаво те, що аеропорт проводив опитування серед своїх працівників щодо доцільності облаштування такої велодоріжки. Багато хто із працівників підприємства висловив бажання їздити на роботу на велосипедах за умови, що буде безпечна і якісна велодоріжка.

Тут доречно наголосити, що велодоріжки у місті вздовж центральної вулиці, а також до аеропорту буде передбачено у проєкті реконструкції центральної частини Київського Шляху.

Про світлофори

Окремо В. Горкун зупинився на питанні світлофорів: «Фахівці у сфері дорожнього руху пояснили, що проблема у нашого міста не в кількості світлофорів, а в тому, як їх налаштовано. Йдеться, зокрема, про режими роботи, з якими вони вмикаються. Принагідно зазначу, що режими роботи світлофорів на реконструйованій ділянці Київського Шляху вже змінено. Інші – на черзі, під час подальшої реконструкції центральної вулиці.

Сподіваюся, зовсім скоро всі наші світлофори будуть замкнуті в одну систему, якою керуватимуть у Борисполі, а не в Броварах, як є зараз. Адже регулярно певна сума коштів із міського бюджету виділяється на утримання наших світлофорів і йдуть ці гроші у Бровари. Тому КП «ВУКГ» зараз працює над тим, щоб розширити штат і з нового року взяти на обслуговування міські світлофори. Ми не обіцяємо, що це буде швидко, бо для такого рішучого кроку потрібно створити ще певну основу. Але ми вже готові у цьому питанні поставити крапку».

Про реконструкцію центральної частини Київського Шляху

Під час розмови, забігаючи наперед, Віталій Горкун розповів, як відбуватиметься реконструкція центральної частини головної автомагістралі міста. Так, за його словами, ширина смуги цієї ділянки після реконструкції буде 3 метри, тобто звузиться. Адже відповідальні за це питання особи дотримуються думки, що чим ширшим буде Київський Шлях, тим більшою буде швидкість автівок на ньому.

Заступник міського голови повідомив, що на сьогодні вже є попередня концепція реконструкції Київського Шляху у центральній частині міста (від вул. Садової до вул. Європейської). Згідно із нею, буде облаштовано паралельну парковку з одним заїздом і з одним виїздом. А також висаджено130 дерев.

«Знову ж таки, щодо озеленення ми зверталися до фахівців, які порадили суттєво збільшити кількість дерев саме у центральній частині Борисполя. Проєктні пропозиції будуть, зокрема, такими: щоб велодоріжка, тротуар та дорога були розділені рядом дерев. Це мають бути рослини із високими та пишними кронами, які забезпечать тінь у спекотну пору року. Адже нинішній вигляд центральної частини міста фахівці із озеленення назвали сковорідкою, зауваживши, що Бориспіль потрібно озеленювати. Але не тополями, яким понад 50 років і які вже є небезпечними, а молодими сучасними насадженнями, адаптованими до життя у містах із великою кількістю автомобілів», – розповів посадовець. Варто наголосити, що все вказане – лише проєктні пропозиції. У робочому проєкті це може бути дещо видозмінено.

Щодо проєкту реконструкції вулиці Головатого, про що йдеться вже не перший рік, то Віталій Горкун повідомив, що у зв’язку з тим, що зросла ціна на газ, цей проєкт коригуватиметься саме у кошторисі. Адже здорожчав і асфальт.

Юлія ЛИСИЦЯ

 

Share Button